Διατροφή και καρκίνος του μαστού




Σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα όπως αυτή καταγράφεται στη διεθνή βιβλιογραφία, η εμφάνιση καρκίνου του μαστού οφείλεται σε γενετικούς, κληρονομικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες. Ο καρκίνος του μαστού όμως σχετίζεται και με διατροφικούς παράγοντες, όπως είναι η πρόσληψη λιπιδίων –ειδικότερα η κατανάλωση κεκορεσμένων λιπαρών οξέων και η  υπερβολική κατανάλωση  κόκκινου κρέατος- και η κατανάλωση αλκοόλ.

Η ισορροπημένη διατροφή αποτελεί σημαντικό όπλο τόσο για την πρόληψη όσο και για τη θεραπεία.

Οι διατροφικές συνήθειες που θωρακίζουν τον οργανισμό είναι:

  1. Καθημερινή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών
  2. Αντικατάσταση των λιπαρών ουσιών με ελαιόλαδο
  3. Κατανάλωση λευκής πρωτεΐνης (ψάρια και κοτόπουλο) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα
  4. Περιορισμός της κατανάλωση κόκκινης πρωτεΐνης (κρέας) και των παραγώγων της (ιδιαίτερα των αλλαντικών)
  5. Κατανάλωση σε εβδομαδιαία βάση οσπρίων και δημητριακών, μη επεξεργασμένων κατά προτίμηση
  6. Μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ
  7. Αποφυγή των λιπαρών οξέων, όπως τα τηγανιτά φαγητά, το fast food και οι προπαρασκευασμένες τροφές

Ως Ελληνίδες έχουμε ένα μεγάλο σύμμαχο σε αυτή την προσπάθεια: τη μεσογειακή διατροφή, την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρίας (American Cancer Society Guidelines for Cancer Prevention) η ελληνική μεσογειακή διατροφή αποτελεί διαιτητικό πρότυπο για την πρόληψη αλλά και τη θωράκιση του οργανισμού μετά την εμφάνιση της νόσου.

Η σωστή διατροφή, ο έλεγχος και η διατήρηση του ενδεδειγμένου σωματικού βάρους και η συστηματική φυσική δραστηριότητα βοηθούν στην προαγωγή της υγείας κάθε γυναίκας ανεξάρτητα από την ηλικία ή το σωματότυπό της. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε την ψυχολογική επιβάρυνση που επιφέρει στην εικόνα του εαυτού μας η αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Στο Κέντρο Υγείας Μαστού συνεργάτες διατροφολόγοι βρίσκονται στη διάθεσή σας για να συζητήσετε τις λεπτομέρειες για την κατάρτιση του διατροφικού σας προγράμματος έτσι ώστε να συνδυάσετε την απόλαυση του φαγητού με την υγεία του οργανισμού σας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΔΩ